2010-02-23

Mer semlor, och inget nytt namn på betyget

Kan vi inte få sommar snart, jag vill inte behöa se ut så här för att kunna gå till affären.

Jag lyckades sådär av misstag hitta semlor i affären, så jag köpte så klart ett två-pack och den ena är redan uppäten. I eftermiddag eller ikväll slukar jag den andra också. Jag som inte skulle köpa något onyttigt. :)

Fick brev tillbaka idag om att jag ville byta namn på mina betyg. Det gick visst inte. Vad brevet sa var i stil med att vi vet inte hur lagrummet ser ut för det är inte prövats rättsligt, men vår rekommendation är att namnbyte på betyg godkännes inte förutom när man erhållit nytt personnummer. Detta från skolverket.
Man vet alltså inte, så dår får man inte.
*bläh*

Men det är inte säkert att lagen och dess förabeten säger vad olika myndigheter påstår att de säger, så det blir till att läsa lagen och leta upp rätt förarbeten igen. Typexempel på detta är den tillämpning av namnlagen som ändrades i november efter att regeringsrätten slagit skatteverket på fingrarna.

2 kommentarer:

  1. ????Hur sjutton kan du hålla dig så smal när du smäller i dig så många semlor? Jag behöver bara titta på en semla så går jag upp ett kilo.

    Tessan

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag har någon form av symbios-relation med semlor. Jag mår bra av semlor, och de får även ut något av det, som att bli uppätna av en så häftig människa som jag. Därför ser de till att inte sätta sig på magen. :)

    Annars har jag ingen aning. Ifjol åt jag över 20 semlor, är snart där i år också. Ändå så står jag rätt stilla i vikt. Det är jag glad över.
    Chips däremot, de sätter sig direkt på magen.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.