2010-02-19

Kommentarer och rss-läsare

Jag har inte mer än ett tjugotal bloggar jag brukar läsa regelbundet. Jaghar fram till för några dagar sedan kommit ihåg adressen och besökt dem en efter en när jag känner för det. Men häromdagen så lade jag in dem i google reader för att kunna ha lit bättre koll.
En negativ sak dök upp direkt. Man blir mindre benägen att kommentera om man kan läsa hela inlägget i sin rss-läsare. För det blir något mer moment för att komma till kommenterssidan.

Alltså borde ingen få läsa min blogg med rss-läsare, fast då får man färre läsare. Eller så slutar man publicera fullständiga inlägg via rss. Men då får man säkert också färre läsare.
Finns alltså ingen lösning, får stå ut med färre kommentarer än vad jag annars haft. :)

7 kommentarer:

  1. Inte alls, vill man verkligen kommentera så tar man sig tid. Så som jag gör :)

    Mvh Michelle*

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara utgå från mig själv, och jag märker att jag låter bli att kommentera ibland när jag annars kanske hade gjort det.
    Men är det något riktigt speciellt så kommenterar man ju ändå.

    Jag tycker verkligen om kommentarer. :)

    SvaraRadera
  3. Jag också :) utom dem elaka, de där som bara är menade för att såra :(

    Michelle*

    SvaraRadera
  4. Nej, de räknas verkligen inte.
    Det är lätt att vara elak när man kan vara anonym, det är rätt fegt också.

    Fast man ska aldrig tro att man är helt anonym, för det är man aldrig. Skulle någon börja hota mig så kan jag polisanmäla och polisen kan då få fram vem det är.

    SvaraRadera
  5. Bra det i alla fall, vore väldigt jobbigt annars. Hoppas inte du kommer behöva det.

    Michelle*

    SvaraRadera
  6. Det tror jag inte, men det är bra att veta att man sällan är så anonym som man tror.

    SvaraRadera
  7. Det är ju sant :)

    Michelle*

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.